VOLVO KERS
Volvo Car Group befejezte az új lendkerék mozgási technológiáját (kinetic flywheel technology), aminek eredményeit nyilvánosan megerősítették, hogy ez a technológia könnyű, olcsó, és sokat segít az üzemanyag takarékosságban is. A rendszer a mozgási energiából nyeri a plusz energiáját. Az eredmények a 4 hengeres turbófeltöltős motor, és VOLVO KERS technológiájával kombinálva jöttek létre. Az eredmények szerint, így a négyhengeres turbós Volvo 25 %-val kevesebbet fogyasztott, a ha 6 hengeres turbófeltöltős motor hasonló teljesítménye mellett.
Az új technikának köszönhetően extra 80 lóerő segíti az autót, az elindulásban/gyorsulásban. A kísérleti Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System - Mozgási energia visszanyerő rendszer), a hátsó tengelyen kapott helyet. A fékezés hatására a lendkerék 60 000 fordulat/perces fordulatszámra pörög fel. Amikor az autó elindul, akkor a lendkerék forgása átadja a hátsókerekeken keresztül, a speciális váltónak a visszanyert energiát. A visszanyert mozgási energiát, gyorsításnál használja ki az autó. A lendkerék energiája és a belső égésű motor teljes kapacitásának kombinálásával, az autó extra 80 lóerőt kap, és így a kísérleti Volvo S60 százassprintje 5.5 másodperc. Az autópiacon ezzel a technológiával a Volvo lesz az első, aki az új modelljeiben is alkalmazni fogja. A teszt eredményeit még értékelni kell, utána jön a folytatás.
2013. 05. 03., 18:21:08