MENÜ
   
     
 

2013 Maserati GranCabrio MC - HírekMaseratiSportkocsik

Maserati és a csúcs kabrió

Maserati bemutatta a GranCabrio MC-t, az extrém Stradale MC coupe nyitott változatát. Az új MC csatlakozik az alap GranCabriohoz és GranCabrio Sporthoz. Az MC modell változat megjelenése sportosabb részleteket kapott, amit a Maserati Trofeo MC World Series és a GT4 modellek ihlettek meg. Az új dizájn tökéletesen ötvözi a sportosságot, a dinamizmust, és az aerodinamikai tökéletességet. Az új modell változat 48 mm-rel hosszabb, mint a GranCabrio és GranCabrio Sport modellek, ami megkülönbözteti a gyengébb változatoktól, valamint a hátsó aerodinamikai elemek is. A versenytapasztaltok alkalmazásának köszönhetően elöl 10%-kal és hátul 25% növekedett a leszorítóerő 140 km/órás tempónál mérve.
 
 
 

Az új Maserati GranCabrio MC, nyitott tetővel igazán jól néz ki

 
  A GranTurismo Sport fényszóróit kiegészítették LED nappali menetfényekkel is, amik tovább fokozzák az MC modell megjelenését. A fényszórók Bi-Xenon technológiát használnak, és kanyarkövető funkciót is kaptak, így 15°-os szögig tudják követni a kanyar ívét. A hátsó része pedig nagyobb légterelőt kapott, ami beépített féklámpával is fel van szerelve, a nagyobb stabilitás érdekében. Az első ütközőt áttervezték a sportosabb megjelenés érdekében, és a hátsó ütköző sem maradt érintetlen, aminek belső részében kapnak helyet a krómozott kipufogóvégek. A sportosságát még kihangsúlyozták a 20"-as MC Design felni szettel, amik választhatók Titanio és matt Grafite színekben.   
 

Az új GranCabrio modell változat néhány változtatást kapott a külső megjelenésében, mint a 20"-as MC fekete felni szett, vagy a középen elhelyezett kipufogóvégek

 
 

A GranCabrio MC modell belterében figyelmet frodítottak az ergonómiára a tervezők, az alapos átalakítás során. Az új ülések esztétikai, és funkciónális szempontból lettek áttervezve, és kiváló minőségű anyagokba csomagolva. Az első- és hátsó ülések új felépítése már magába foglalja a fejtámlákat, és különösen nagy figyelmet fordítottak a tervezők a hátsó utasokra, ami egy fontos szempont egy nyitott tetős modell esetében, aminek köszönhetően 20 mm-rel növekedett a hátsó üléssor lábtere. A tervezők még különösen nagy figyelmet fordítottak a vezetési ergonómiára és a kényelmi szempontra is. A kormánykereket is újratervezték, ami már lapos alsó részt kapott, és jobb manőverezhetőséget biztosít a vezető számára. A hátsó üléseket is az elsőkhöz hasonlóan alakították át, hogy maximális kényelmet nyújtsanak az utasok számára, még sportos vezetés mellett is. 

 
 

 

A beltér sem maradt érintetlen, ami igazi luxus belteret kapott, valamint a hátsó utasok is nagyobb láteret kaptak

 
 

A GranCabrio modellcsalád minden tagjának az orrában, egy 4.7 literes V8-as motor található, ami a gyengébb modellben 440 lóerőt, a Sportban 450 lóerőt teljesít. Az új MC modell változatban viszont már 460 lóerő a teljesítménye és 520 Nm a csúcsnyomatéka, és az utóbbit már 4 750-es fordulaton adja le a 4.7 literes V8-as motor. A motorhoz egy 6-fokozatú ZF automata váltót szereltek, mint a Maserati többi sport modelljéhez. Az MC Auto Shift váltó sportosabb beállítást kapott, ami mellett használható több vezetési módban is, amik tartalmazzák az Auto-Normal, Auto-Sport, Manual-Normal, Manual Sport és Ice módokat. A vezető manuál módban saját döntése szerint válthatja a fokozatokat, a kormánykerék váltófüleivel. A Manual-Sport módban viszont egészen tiltásig tudjuk pörgetni a motort, és a váltó már előre bekészíti a következő fokozatot, így még gyorsabb váltást tud biztosítani, a normál módhoz képest. A 0-100 km/órás sprintjéhez elég 4.9 másodperc, és a csúcssebessége 289 km/óra (179 mph) lesz. A kocsi árát még nem adták meg, de valószínű, hogy kb. 40 - 41 millió Ft/ 145 000 € lesz a kezdőára.

- Kartos Patrik -
2012-07-27, 16:43:06
 
 

 

 
 

 

 

website counter

  Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is 
     
     
     

 

 

2012 Audi RS7 Sportback

 

 

 

 

   

Asztali nézet