MENÜ

        

40 éves a Golf

Minden idők legsikeresebb Európai modellje, aminek gyártását pár évvel ezelőtt fejezték be (első generáció). A legendás modellből már több, mint 30 millió példány talált gazdára. A kis Golf a generációk során megkapta a korának legmodernebb fejlesztéseit, mint a turbófelöltős motorokat, a közvetlen befecskendezést, a tisztán elektromos és plug-in hybrid hajtást, az ABS-t, ESC-t, 4Motion  összkerék meghajtást, az elektromos rögzítőféket, LED fényszórókat, és még lehetne sorolni. Jelenleg elérhetők a Golf-ok Trendline, Comfortline, Highline, GTI, GTD, GTE, és R felszerelés változatokban.

   

Az első generációs Golf 1974 március 29-én gördült le a szerelőszalagról. A legendás siker modell a farmotoros Bogarat (Beetle) helyettesítette a megjelenésével. Az Európai piacon a Golf megjelenésével új korszak jött, és inkább ez került előtérbe. A tervezője Giorgetto Giugiaro és a VW Design volt. A Golf 1. generációja  annyira sikeres lett, hogy fél év alatt már elkészült az egymilliomodik is belőle. A kisautó ezen kívül még elindított a kompakt sportautó (Hothatch) kategóriát a Golf GTI változattal, ami láthatóan nagy sikert aratott mivel azóta riválisok is jelentek meg a Golf GTI-nek.

    

A GTI mellett 1982-ben megjelent a GTD és 1979-ben a Cabrio változat. Az első generáció gyártása nem állt le, de Európai piacon leváltotta 1983-ban a 2. generációra. Az első generációt egy idő után már csak Afrikai piacon gyártották, ahol 2009-ben fejezték be gyártását. A második generációs Golf már katalizátort is kapott, de csak 1984-től. Blokolásgátlót (ABS) 1986-tól volt elérhető, és szervokormány is elérhető volt már hozzá. Az első összkerék meghajtású Golf Mk.II a syncro jelzést kapta meg. A 1991-ben már a 3. generációt is bemutatták.

   

A harmadik Golf generáció már biztonság terén is sokat fejlődött, mivel elérhető volt hozzá az első légzsákok is, és a karosszéria ütközés biztonsága is javult. A VR6-os Golf is ekkor jelent meg először, és az első közvetlen befecskendezéses TDI dízelmotorok is. A harmadik generációval jött új Cabrio és új összkerék meghajtás syncro II néven, valamint az első kombi Golf (Variant). 1997-ben már jött a Mk.IV-es Golf is. Az újabb generáció több biztonsági kiegészítést kapott, elektronikus menetstabilizálót (ESC), és már a 4Motion Haldex tengelykapcsolós összkerék meghajtással kínálták.

    

A negyedik Golf már elérte a 250 km/órát is, ami az R32-es változat volt, valamint először ebben a modellben jelent meg a DSG automata váltó. 2003 meghozta az ötödik generációt, középkategóriás kényelemmel, minőséggel, és dinamikával. Ötödik generációs Golf már elérhető volt összesen 8 légzsák, ezen kívül új 4 karos hátsó felfüggesztést, 7 fokozatú DSG váltót, bi-xenon fényszórókat, panoráma üvegtetőt kínáltak hozzá. 2006-ban a motorválasztékban megjelentek az első turbó- és kompresszor feltöltésű Twincharger (TSI) benzinmotorok.

        

Az új generációnál megint bővült a választék a Golf Plus és CrossGolf modellekkel, valamint megjelent a takarékos BlueMotion változat (4,5 l/100 km). 2008-tól a módosított 5-ös Golf váltotta le az Mk5-öt, ami már a 6. generáció volt belőle. Az újabb Golf generációnál már csak Common-rail dízelmotorok voltak elérhetők, a PD-s dízelek helyett. A Golf VI Blue Motion már takarékosabb volt az előző generációnál a 3,8 l/100 km-es fogyasztásával, és 100 g/km alatti kibocsátással rendelkezett. A Golf VI újabb vezető segítő rendszereket kapott, mint a távfény asszisztenst, és a parkoló asszisztenst. 2012-ben pedig már a jelenlegi generáció jött, ami elődjénél akár 100 kg-val is könnyebb lett, valamint a fogyasztása 23%-kal alacsonyabb.

       

Újabb vezető támogató rendszerek jelentek meg, és már elektromos rögzítő fék jár alap felszereléstől. A legújabb BlueMotion Golf már csak 3,2 litert fogyaszt 100 km-ként. A legendás Golf-okat forgalmazták Rabbit, Caribe, CitiGolf, Bora, Cabriolet és Caddy néven is. A Golf generációk sedan változata a Jetta, amiből az Amerikai piacon értékesítik a GLI változatot, ami a GTI Golf-ok sedan megfelelője. A Jetta 4. generációját Európában Bora néven forgalmazták, és a harmadikat Vento néven. A Jetta értékesítési nevei még az Atlantic, Fox, Clásico, GLI, és a Sagitar.

További képek Golf-okról és GLI-kről ide kattintva megtekinthetők.

2014. 04. 03., 16:48:47

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Asztali nézet