MENÜ
      
 

 

HU / EN   

 
 

2020 Mercedes-AMG GT Black Series – Hírek – Mercedes – AMG – GT – Nürburgring – Nordschleife – Rekord kör –

Újabb Merci rekord a Nürburgring-Nordschleifén

Az új Mercedes-AMG GT Black Series (átlagfogyasztás 12.8 l/100 km, és CO2-kibocsátás: 292 g/km) az autósportban, most lenyűgözően bizonyított Maro Engel GT3 versenyzővel, a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán. A hivatalosan mért és közjegyzővel hitelesített köridő a 20.6 km hosszú versenypályán (az egyenes nélkül mérve a T13 szakasz) 6:43,616-os idővel, és 6:48,047-es köridőt pedig a 20.832 km-es pályán érték el, ami már tartalmazza a T13-as szakaszt is az egyenessel. Az új rekord köridővel az új V8-as modell a legfelső csoportba került, az utcai legális sportkocsi kategóriába, és az első számú teljesen gyári, módosítás nélküli modell. Maro Engel teljes mértékben felhasználta az összes felkínált lehetőséget az új Mercedes-AMG GT Black Series-zel, ami egy olyan alap erőteljes AMG V8-as motort kapott, a 730 lóerős (537 kW) teljesítménnyel, a kifinomult aerodinamikával és a kiterjesztett futómű beállítás opciókkal.

 
 

 

2020 Mercedes-AMG GT Black Series - az új rekord győztes verda -

 
  Az új modell szénszálas elemeket kapott, mint pl. az első légterelő ajak, valamint Race pozíciót is megkapták az alacsonyabb és magasabb légterelő pengék, valamint a hátsó légterelő a középső helyzetbe kerül. Az állítható AMG futómű rugók, az adaptív állítható lengéscsillapítókkal, 5 mm-es ültetés tesznek lehetővé az első futóműnél, és 3 mm-es ültetést hátul, valamint tovább fokozták az elülső diffúzor Venturi hatását. Az íveltsége beállított a lehetséges maximális értékre, az első tengelyen -3.8°-kal, és hátul -3.0°-kal. Az állítható stabilizátor rúd esetében a profi versenyző Engel, a három lehetséges beállítás közül a legnehezebbet választotta, és a 35 éves pilóta beállította a 9-fokozatú AMG kipörgés gátlót, a 6 és 7 pozíciók között – a pálya szakasztól függően. Az AMG GT Black Series ügyfelek ezeket a beállításokat és variációkat is kihasználhatják. Az új modell MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO abroncsokat kapott a lágy összetevőkkel, amiket az alapfelszerelés részeként kap meg a sportkocsi, - és a Michelinnel együtt működve fejlesztett a GT Black Series modellhez.  
 

 

A rekord előtti felkészítés

 
  Az MICHELIN abroncsok a lehető legmagasabb szintű biztonságot nyújtják a kiváló tapadással, ami mellett a megállásról AMG kerámia nagy teljesítményű fékrendszer gondoskodik, amihez hozzáteszik még a Track Package csomagot, a borulásvédelmi rendszerrel és a 4-pontos biztonsági övekkel, amik szintén az alapfelszereléshez tartoznak a Black Series modell esetében. „Ez igazán lenyűgöző út volt,” – mondta Maro Engel a rekordidő teljesítése után. „A közel 270 km/órás sebességgel a Kesselchen pálya szakaszon, és a 300 km/óra feletti tempóval a Döttinger Höhen egyenesen, az AMG GT Black Series lényegesen gyorsabb, mint a GT3 versenyautóm. A végeredmény 6:48.047-es köridő a Nordschleife versenypályán, a sorozatgyártású utcai autóval, ami ilyen pályakörülmények között tényleg elképesztő. A GT3 versenyautómhoz hasonlóan az AMG GT Black Series sok beállítási lehetőséget kínált, amik lehetővé tették számomra a személyre szabott beállításokat.” Az aerodinamikai hatékonyság szempontjából a Mercedes-AMG GT Black Series modell sokat igényel a versenyautóktól.  
 

 

Maro Engel a pilóta, aki újabb rekorder időt futott AMG GT Black Series modellel

 
  A közvetlen származtatással az autósportból, például a szénszálas motorháztető, vagy a két nagy kipufogóvég kivezetés – ezek kifejezetten a meleg levegőt irányítják, amely a ferde radiátor elrendezéséből áramlik ki a motortérből, valamint növeli az általános leszorító erőt, akárcsak a kifinomult hátsó szárny koncepció és a nagyrészt zárt alváz. „Nagyon lenyűgöző, hogy a Black Series mennyi leszorító erőt képes termelni, és mennyire magabiztos és megbízható lehet, még az abszolút határon is - le teszem a kalapom a fejlesztők előtt Affalterbachban, amiért itt kerekekre tették. ...és nagyon örülök, hogy bemutathattam, ezeket a lenyűgöző mérnöki készségeket ezzel a szép köridővel,” – mondta Engel. Ugyanúgy, mint az AMG fejlesztőmérnökének Demian Schaffertnek, aki új körrekordot döntött a Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+-szal (a kombinált üzemanyag fogyasztása: 12.5 l/100 km; a kombinált CO2-kibocsátása 286 g/km).  
   
 

Maro Engel számára sem voltak egészen ideálisak a körülmények, mert amikor a GT3 profi pilóta fényhídon, az időzítő rendszeren keresztül 2020, november 4-én, 17:02-kor, nem csak a 20.832 km-nyi zöld pokol volt mögötte a félhomályban – a GT3 profi a leggyorsabb köridőt érte el, a 7-10°C aszfalt hőmérséklet ellenére is – ezen felül a pálya néhánya szakasza nem volt teljesen száraz. A gyors köridőt pontosan mérték a külsős szakértővel a „wige SOLUTIONS”-től. A független közjegyző igazolta az jármű állapotát, és a méréseket. 

- Kartos Patrik - Mercedes-AMG Media News -

2021-02-02, 18:53:07

 
 

 

 
 

 

 

 

website counter

  Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is 
     
     
  edo competition GT R 

 

2012 Mercedes-Benz SLS AMG GT

 

 

 

 

   
Asztali nézet