MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

2021 Porsche 911 TurboS – Porsche – Sportkocsi – Technika – Hírek

Az ideális aerodinamikai, minden vezetési körülményhez

Az új 911 TurboS még több erőt, menetdinamikát és kényelmet biztosít a vezetőnek és utasainak. Ami köszönhető az adaptív aerodinamikának, amiket a Porsche tovább fokozott, az új generációs 911-es modellben. A Porsche aktív aerodinamikái (Porsche Active Aerodynamics – PAA) alkalmazkodnak az aerodinamikai jellemzőkhöz a járművön, a még precízebb specifikációkkal a vezetési szituációkban, a sebességgel és a választható vezetési móddal. A PAA ünnepelte világpremierjét az előző generációs 911 Turboban, a piaci indításakor, még 2014-ben. A teljes modell kínálat a 718-as modellen keresztül egészen a Panameráig és a Taycanig, most felszerelt az aktív aerodinamikai elemekkel. „Ez nem más sportkocsi reagálás a különböző helyzetekre, ilyen aerodinamikai rugalmasság, mint az új 911 Turbo S. Mi aerodinamikai mérnökök általában szemben állunk a dilemmákkal: egy alacsony légellenállási együttható kíván elérni egy magasabb maximális pályasebességet és alacsony üzemanyagfogyasztást, miközben egy magas értékű leszorítóerővel, ez előnyös a menetdinamikákra nézve.

 
 

2021 Porsche 911 Turbo S, GT Silver metál fényezéssel

 
 

Azonban, a két jellemző ellentmond egymásnak,” – magyarázza Dr. Thomas Wiegand, az aerodinamikai fejlesztés vezetője a Porschénál. „A PAA-val elmúlik a konfliktus az aerodinamikai célok között. Az átfogó bővítése az intelligens rendszernek a 911 Turbo S-ben lehetővé teszi, elérni a sokkal nagyobb kiterjedést az aerodinamikai konfigurációk között, az optimális menetdinamikához és a minimális ellenállásért. Mi több, növekszik a potenciális aerodinamikai komponensek támogatása, kiemelten a menetdinamikát számos vezetési szituációban.” Az aktív hűtőlevegő szárnyak (lamellák) újak, amik együtt változnak a változó orr légterelő ajakkal, valamint a kiterjedő és billenő hátsó szárnnyal, ami az új csúcskategóriás modell jellemzője a három aktív aerodinamikai elemmel. A csúcson az alapvető aerodinamikai konfigurációkkal a 911 Turbo, ugyanis a PAA Speed és PAA Performance lehetővé teszi az Eco konfiguráció megvalósítását.

 
 

2021 Porsche 911 Turbo S és a PAA (Porsche aktív aerodinamika)

 
 

A PAA-t szintén bővítették a Wet (nedves) vezetési móddal, ami mozgatja az aerodinamikai egyensúlyt a hátsó tengely felé, a nagyobb vezetési stabilitásért, nedves út körülmények között is, valamint a féklapok (légfék) funkció, ami termel nagyobb légellenállást és nagyobb leszorítóerőt ez esetben, ha teljesen fékezünk nagy sebességről, rövidebb fékutat biztosít és nagyobb vezetési stabilitást. A PAA szintén alkalmazkodik a megváltozott levegőáramláshoz az autó körül, mint amikor a tolótető vagy a kabriolet tető nyitva van – ami azt is jelenti, hogy összesen nyolc különböző aerodinamikai konfiguráció van az új modellben, amelyek mindegyike le van írva egy különleges kombinációval az aktív aerodinamikai komponensekkel. …és nem csak fejlesztések történtek az alkalmazkodásban, az egyedi követelményeknek a vezetési műveletek során, hanem a tekintetben is, az aerodinamikai tulajdonságokra: az újonnan tervezett aktív első légterelővel és a hátsó szárnnyal növelték a leszorítóerőt 15%-kal, így garantálva a vezetési stabilitást és menetdinamikát nagy sebességnél.

 
 

Az új 2021-es Porsche 911 Turbo S (rtg képen)

 
 

A maximális leszorítóerő a Performance pozícióban (Sport Plus módban aktivált), most kb. 375 lbs (kb. 170.1 kg). A légellenállási tényezője (cd) a 911 Turbo S-nek, az aerodinamikai beállításoktól függően változik. A leghatékonyabb konfigurációban a minimális cd érték 0,33, amit a zárt féklapokkal és a behúzott első és hátsó légterelőkkel értek el.

A hűtőlevegő szárnyak: folyamatosan állítható

Az újonnan fejlesztett szabályozott hűtőlevegő szárnyak biztosítanak alacsony vezetési légellenállást, és így csökkentik az üzemanyag fogyasztást. A fékszárnyak a jobb és bal szellőző nyílásokban, az első ütközőben kaptak helyet, amik folyamatosan állíthatók és kezelik a hűtőlevegő bevitelt a hűtőrácsokon keresztül. Az intelligens energia kezelő rendszer a felelős elérni, a megfelelő egyensúlyt a jelenlegi hűtési követelményekben, a szükséges elektromos működtetésű hűtőventilátorral és az aerodinamikai előnyökkel a hűtőlevegő szárnyak. Az eredmény, a hűtőlevegő szárnyak amennyire lehetséges zárva maradnak, a 43 mph-es sebességtől.

 
 

  

2021 Porsche 911 Turbo S - PAA - a hűtőlevegő szárny zárva (1.,2. képen), és a hűtőlevegő szárny nyitva (3. képen) 

  

a hűtőlevegő szárny nyitva (1. kép), és az első légterelő ajak megnövelve, és a nyitott hűtőlevegő szárnyak (2. és 3. kép)

 
 

Ezzel elérik a fogyasztás előnyeit a napi vezetési műveletekben. A pálya sebessége 93 mph sebességgel, amikor a szárnyak nyitottak lineárisan elérni az optimális aerodinamikai egyensúlyt nagy sebességnél is. A prioritás szintén ad a menetdinamikának és a hűtő levegő szárnyak nyitva vannak, amikor a Sport, Sport Plus, és Wet vezetési módokban használjuk, aktívak, valamint, amikor a Porsche stabilitás kezelő ( Porsche Stability Management – PSM) deaktiválja vagy a légterelőt gombnyomással.

Az első légterelő, pneumatikus működtetéssel

Az aktív első légterelő a 911 Turbon jelentősen javult, és a hatékony aerodinamikai terület növekedett az elődhöz képest. A kiterjesztése visszahúzása most rövidebb idő alatt történik. A három különálló rész a hajtómű segítségével működtetett, és a két külső rész mindig szinkronban működik. Az első légterelő készült rugalmas műanyagból (elasztomer) és elforgatható, így a középső rész visszahúzásával vagy növelésével, amikor a külső részt megnövelte a rendszer.

 
 

 

2021 Porsche 911 Turbo S - töltő levegő hűtés (1) és égési levegő bemeneti nyílás (2)

 
 

Több réteg létezik a beállításban:

  • Az alap pozíció, a légterelő ajak teljesen visszahúzott és fixált pozícióban van, előre meghatározott az elasztomerrel és a mágnesekkel a karosszéria alatt, a 911 Turbo S-sen.
  • A sebesség pozícióban, csak két másik része az ajaknak meg növelt/meghosszabbított állapotban van, és így több levegőt vezetnek be a karosszéria körül, és ezt megemeli az első tengely csökkentésével.
  • A Performance (teljesítmény) pozícióban, mind a három szegmens az ajakkal megnövelt.

Ez a pozíció kínál teljesítmény orientált aerodinamikákat, a lehetséges legnagyobb leszorítóerővel az első tengelyen. Ebben a pozícióban a dombornyomott „911 turbo S” szintén látható a légterelő ajak közepén. A vezérlő egységet és a légkompresszort a csomagtér oldalán helyezték el.

 
 

2021 Porsche 911 Turbo S teljes hajtáslánca, karosszéria nélkül

 
 

A pneumatikus modul kompaktabb, mint az elődnél készült a csomagtér 0.1 köblábbal nagyobb, mint előtte. A változó első légterelő ajak szintén növekedett az első túlnyúlás szögével, és hozzájárul a mindennapi használhatósághoz: a hasmagassága nagyobb az alaphelyzetben, és ezért megfelelő a parkoláshoz, valamint a fekvőrendőrökön való áthaladásnál.

A hátsó légterelő, most még több funkcióval

A Porsche könnyű szerkezetet használt a hátsó légterelőn: a megkülönböztető Turbo jellemzője a 440 grammal könnyeb súly, mint a megfelelő elem az elődről, de 8%-kal nagyobb a hatékony területe. A szárny alapja egy habmag kovácsolt betétekkel. A szerkezet egy felső oldalból áll, ami két rétegű szénszál erősített műanyagból (kétoldalú CFRP szövet) készült, és az alacsonyabb oldal egy rétegű üvegszál erősített műanyagból (háromoldalú GFRP szövet) készült. Az elektromosan állítható szárny, elsősorban a sebességtől és a választott vezetési módtól függően változtatja a méretét és dőlésszögét.

 
 

  

2021 Porsche 911 Turbo S - PAA - zárt hátsó légterelővel, nyitott hátsó légterelővel, és nyitott-döntött hátsó légterelővel

 
 

A vezetési módoktól függően, most vannak kiegészítő pozíciók is, valamint az ismerős Speed és Performance pozíciók:

  • Az Eco pozíció, a behúzott fékszárnnyal most elérhető egy nagy sebességű tartományban, így a jármű vezethető a lehető legalacsonyabb légellenállással.
  • A Performance II pozíció a csökkentett szöggel támad a 161 mph-s pálya sebesség felett csökkentve az ellenállást, és csökkenti a gumiabroncsok terhelését a hátsó tengelyen: ez úgy készült, hogy ne növekedjen az abroncsok nyomása. Ezen intézkedések előnye a magas gumiabroncs potenciál, a hosszirányú és keresztirányú menetdinamika a vezetési teljesítménnyel különösen a sportos járművek üzemeltetése, olyan, mint a versenypályákon. Mindennapi használhatóság és vezetési kényelem szintén előnye az adaptált abroncs nyomásnak.
  • A második új szárny opcióban a Wet (nedves) módban, a szárny jól kinyúlik, de még nem döntött. A kombinációban a teljesen visszahúzott első légterelő ajakkal, az aerodinamikai egyensúly elmozdul a hátsó tengely felé, amikor a Wet módot aktiváltuk. Az eredmény a magasabb hátsó vég és a vezetési stabilitás, és nagyobb biztonságot biztosít nedves útfelületeken.

Az új funkciók: Wet mód és a féklapok

Az új Wet móddal, összpontosít a vezetési stabilitásra nedves vezetési körülmények között is. Ha az érzékelők felszereltek, mint alapfelszerelés részeként, az első kerékjáratok érzékelése a jelentősen nedves útfelületen a permet miatt, ami felkavargott, és ez a megfelelő üzenet jelenik meg a vezetőnek az műszercsoportban.

 
 

 

2021 Porsche 911 Turbo S - PASM sport felfüggesztése, segítő rugókkal a hátsó tengelyen, és a turbófeltöltő váltózó turbina geometriával (VTG)

 
 

A vezető ezután manuális aktiválja a Wet módot a forgókapcsoló segítségével, a kormánykeréken. A fent leírt adaptáción túl az aerodinamikai elemek, minden releváns ellenőrző rendszer, és a rendszerek szintén be vannak állítva a maximális vezetési stabilitásra. Az új féklapát funkció automatikusan aktivált ez esetben a teljes fékezéssel nagy sebességgel. Az első légterelő és a hátsó szárny aztán mozgott a Performance pozícióba. A magasabb ellenállás és a növekedett leszorítóerő csökkenti a féktávot. A vezetési stabilitás szintén javult a fékezés alatt.

Az ellenőrzési stratégia, széles aerodinamikai kiterjedéssel

A PAA ellenőrző stratégia a légterelő gombbal azonos, mint a Sport Plus módban. Az alapvető pozíció mellett fent magyarázott, a PAA szintén reagál a tolótető és a kabriolet tető nyitására. A megkülönböztetés készült a hét hátsó szárny pozíció között. A különböző felszerelés változatokat szintén figyelembe kell venni a konfigurációban, és az egyedi pozíciókat. Az ellenőrző stratégia szintén lehetővé teszik függetlenül attól, hogy az autó Coupé vagy Cabriolet, és függetlenül a Sport Design csomagtól, a változó karosszéria kontúrokkal beépített az elején és hátsóján.

Az aerodinamikai innovációk a Porschénál

A Porsche folyamatosan fejlesztette az aerodinamikákat a 911-essel, generációról generációra. A sportkocsi gyártó szintén meghatározta a tempót a területen, az aerodinamikákkal sok esetben.

 
 

 

2021 Porsche 911 Turbo S - 3.8 literes, soros 6-hengeres, TwinTurbo Boxer motorja, 650 lóerővel (478 kW)

 
 

Itt a legfontosabb mérföldkövekkel:

  • Már 1971-ben, a Porsche már felszerelte az első légterelővel a 911S modellt. Ez felgyorsította a légáramlást a jármű alatt, és vezetett része a levegőnek az oldalakon, így csökkentve az orr megemelkedését.
  • 1972-ben egy mérföldkő az aerodinamikai fejlesztésben, amikor elindult a piacon a Carrera RS 2.7 modell, az autót a motorsporttal tervezték, fejlesztették: Ez nem csak felszerelés volt egy alacsony orral, de jellemezte a megkülönböztető légterelő a hátsó rész felett - a legendás „kacsa farokkal”.
  • Az első 911 Turbo 1975-ben ünnepelte premierjét. A megkülönböztető jellemző a nagy fix hátsó légterelő volt, és a fekete héj rész készült poliuretánból (PU).
  • Az első modell, ami az elektromosan növelhető hátsó légterelővel volt felszerelve, 1989-ben debütált a 911 Carrera 4-en, a 964-es modell szérián. Ez volt az első lépés az adaptív aerodinamikák felé.
  • 2014-ben a Porsche bemutatta a 911 Turbót az adaptív aerodinamikákkal. Az első- és hátsó légterelő megnövelt, és ez függ a sebességtől és a vezetési módtól.

- Kartos Patrik - Porsche Press News -

2020-06-06, 11:37:17

 
 

 

 
 

 

 

 

visitor counter

  Ha tetszett a cikk, nézz rá ezekre is 
  Jönnek a 4.0-ás modellek 
  BMW i8 lassan a pályafutása végéhez ér 
  Új egyedülálló V12-es Astonok, de csak párban

 

2020 Bentley Continental GT & Bentayga Styling Spec

 

 

 

   
Asztali nézet