TOP5  
 

5 népszerű használtautó, ami sok gondot okozhat

A használtautó piac problémás autóiról egy újabb Top5 lista készült, aminek érdekessége, hogy az ötből négy német autó. Sokak szerint a német autók sokkal megbízhatóbbak, mint egy olasz Alfa Romeo, amit a TOP5 lista megcáfol. Vásárlás előtt a megbízhatósági statisztikákat is megszokják nézni a használtautó vásárlók, ami sokat számít. A német kolléga kijelölt néhány autót a listához, amik vonzó megjelenésükkel népszerűek, de megbízhatóságuk nem minden esetben mondható a német gyártók atombiztos megbízhatóságának.

 
 

 

Alfa Romeo 147TI

 
 

A cikkből néhány fontos probléma is kiderül, és hogy melyik modellel vagy azon belül változattal vannak a drága gondok. A Top5 lista meglepetést okozhat, hogy csak egy autó nem a német gyártóktól származik és két autó a prémium németek közül származik. A rövid leírás a fontos problémákat tartalmazza a következő öt autóról.

1.Alfa Romeo 147

A lassan már 20 éves olasz hatchback még mindig nem vesztett érdeklődéséből a használt piacon, aminek köszönhető az Alfa vonzerő is.

 
 

  

2003 Alfa Romeo 147

 
  A 147-es viszont szenved olyan problémákkal, mint a szivárgó olaj és hűtővíz, ami 3 éves karbantartást igényel a vízpumpával együtt, és az elektronika is gondokat okozhat. Az előbb említettek mellett a 147-es kiváló futóművet kapott, amik a kátyús rossz minőségű utakat nem jól viselik, aminek köszönhetően gyakori a csapok cseréje is.  
 

 

Reklám

 
 

2.Audi A6 (C6)

A kis olasz után a következő a népszerű német elegáns sedan és sportkombi változatban értékesített A6-os széria (C6 – 3. generáció), amikkel szintén előfordulhatnak elég drága problémák. A 3. generációs A6-os első példányai, már 13 évesek és az árukkal elérhetőek már a hétköznapi munkát végzők számára is, de a vásárlásnál néhány apróságra érdemes figyelni, hogy ne vagyonokat költsünk a javításra.

 
 

Audi A6 Avant

 
 

Az A6-os készül kézi és klasszikus automata váltóval, valamint a CVT fokozatmentes váltóval, amit Multitronic-nak neveznek és korábban teszteltem még az előző Audi A4 Sedan-ban, ami a tesztautóban 8 fokozatot használt, de ezt csak előre programozott fokozatok. A Mutitronic-nak így drága lehet a javítása, ha bármi is tönkre megy rajta, az lehet mechanikai és elektronikai probléma is, az utóbbi a vezérlő elektronika miatt lehet hihetetlen magas a javítási ár. A Multitronic váltó olajcseréjét 55 000 km-ként kell elvégezni.

3.BMW 320si E90

A 3. helyet a veserácsos bajor kapta a BMW 320si, ami a homologizációs verseny változat utcai kiadása. A 320si-ből csak 2600 db-ot gyártottak utcai használatra (korábbi cikkek szerint), aminek orrában a 320i 2.0 literes 4-hengeres motorjának átdolgozott változata volt, ami termel 175 lóerőt a 150 helyett. Az új modell maga idejében nagyon népszerű volt, viszont használtan nehéz megszabadulni még az olcsó ára ellenére is, mivel aki ismeri a legnagyobb problémáját, ami a motorja, azok más változatokat keresnek a kínálatból.

 
 

 

BMW 320si

 
  Az E90-es BMW-nek is nagyon jó alváza van, így igazi vezetési élményt tud biztosítani. A 320si motorja viszont csak szenved a mérnökök tervezési hibájától, de fokozódik a motor szenvedése, amikor megjelennek a repedések a henger falakon a hengerek között, amik alumíniumból készültek és nagyon vékonyak, így amikor a henger fal átszakad vége a motornak, ami már 100 000 km fölött is tönkremehet.  
 

 

Reklám

 
 

4.VW Phaeton V10 TDI

Az utolsó két hely a VW modelleké, ezek közül a 4. helyen a Phaeton V10 TDI változata áll. A VW Phaeton Európai piacon nem volt a legnépszerű a több, mint 10 éves pálya futása alatt, amit még korábban teszteltem is a modellfrissített változatban, amit most váltott le a Phideon. A V10 TDI változatok használt ára viszont már igazán alacsonyak, és még az egyedülálló 10-hengeres TDI V-motort is megkapjuk hozzá, amihez a problémák is jönnek.

 
     
 

A 10-hengeres TDI-k a többi változattal ellentétben minél öregebb és a több a km annál több gond, és javítási költség esik a vásárló nyakába, de ebben a kategóriában nem akkora gond a vevőnek, mint egy olcsóbb autónál. A motortérben alig van hely, így még egy hengerfejtömítés cseréért is meg kell dolgoznia a szerelőnek, ami az egyik oka a magas javítási költségre. A V10 TDI-nél így minden motorváltozat jobb döntés, ha számít a javítási költség.

5. VW T5

VW legnépszerűbb haszongépjárműve az 5. helyet kapta a problémás modellek között, ami megjelenése óta már a T6, azaz a 6. generációnál jár. A népszerű modell is néhány problémával küszködik, mint a hátsó rugók és lengéscsillapítók nehezen viselik az állandó erős megterhelést.

 
 

 

VW T5

 
 

A tolóajtó csúszó ablakai körül szivárgás jelenhet meg, a TDI PD változatoknál pedig gyakran sérült a hengerfal, aminek kiszakadt darabja képes kárt okozni a kipufogórendszerbe is, a turbófeltöltő segítségével. Ezek nem szokatlan gondok, de akár a hengerfejtömítésben is gondot okoz. A T5-ösből így a felár ellenére is a felfrissített Common-Rail motorokkal szerelt változatokat ajánlott választani, aminek felára nem feltétlenül magasabb, mint a TDI PD változatok javítási költségei lehetnek.

"Cikk alapját az autoforum.cz oldal cikkje adta"

- Kartos Patrik -

2017-02-04, 01:29:03

 
     

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com