A legerősebb R Golf
VW Frankfurtban bemutatta az eddigi legerősebb Golf-ot, amit eddig készítettek. Az új GolfR várható érkezése nyáron lesz, 2014-ben. A GolfR árát még nem jelentették be, de kevesebb mint 30 000 fonttal (kb. 10 mil. Ft/ 33 000 €) fog kezdődni. Az GolfR meghajtásáról az EA888 2.0 literes TSI turbófeltöltős benzinmotor fog gondoskodni, mint amit a Golf GTI is használ, de az R verzióban már új hengerfejjel, dugattyúkkal, és turbóval kerül beszerelésre - a max. teljesítménye így 300 lóerő. A kocsi teljesítménye 30 lóerővel több, mint a régi GolfR (Mk.VI), és 70 lóerővel több, mint a GTI Performance Package-nek.
Nyomatéka 380 Nm, ami azonos adat, mint a Golf GTD-é. A kocsiban a kuplungot is feljavították, és a kézi váltón rövidebb úton járnak a fokozatok, de a DSG-vel együtt is 6 fokozatú. A gyorsulása 100 km/órára kézi váltóval 5.3 másodperc, és DSG váltóval 4.9 másodperc. A kocsi csúcssebességét korlátozták 250 km/órára. A fogyasztási adatai az új Golf R-nek kézi váltóval 7,1 l/100 km, és 165 g/km a CO2-kibocsátása, de a DSG váltóval 6,9 l/100 km a fogyasztása és 159 g/km a kibocsátása. Az új R-es Golf már a legújabb Haldex 5 összkerék meghajtás rendszert kapja meg, ami akár a teljesítmény 100%-át a hátsó tengelyre tudja küldeni, ha szükséges.
A kocsi még megkapja a DCC futómű szabályozást, a merevebb Race módot - az utóbbi a versenypályák kedvelőinek tetszeni fog. A megállásról sem feledkeztek meg a tervezők, a nagyobb teljesítmény végett a féktárcsákat lecserélték elöl 340 mm-esre és a hátsókat 310 mm-esre, a féknyergek pedig fekete színt és R jelvényt kaptak. A legújabb R a hetedik generációs Golf, 3 és 5 ajtós verzióban lesz elérhető, és 18"-as felniket kapnak - de az extra listáról elérhetők a 19"-es felnik is. Az újrahangolt sport futómű 20 mm-rel ülteti meg a hagyományos Golf-hoz képest, és 5 mm-rel alacsonyabbra a GTI-hez képest. A külsején feltűnő az új karosszéria készlet, az újratervezett fényszórók és a 4 szögletű kipufogó végek.
2013. 09. 12., 21:56:56