MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

2013 Maserati Ghibli - HírekMaseratiShanghaiAutókiállítás -

Egy új kisebb sportsedan, a Maseratitól

A Shanghai-i autókiállításon három óriási lépést mutat a Maserati március felé, ami az 50 000 eladott autó/év, ami az új cél. A Maserati lendülete tavaly év végén kezdődött, a teljesen új V8 és V6 Quattroporte modellel és most folytatják Shanghaiban, a teljesen új Ghibli modellel, ami az első közepes méretű 4-ajtós luxus sport sedan a Maserati történelmében. A Quattroporte és a Ghibli sedan más-más teljesítménnyel büszkélkedhetnek, ezek a V6-os turbófeltöltős benzinmotorok. A Ghibli emellett elérhető lesz elsőként dízelmotorral a Maserati modell kínálatában, és történelmében. A 3.0 literes, V6-os turbó dízel motort fejlesztették a Maserati mérnökei a Scuderia Ferrari korábbi vezető autósával, Paolo Marinellivel, ami fog szállítani hagyományos Maserati nagy teljesítményt és hangot, de kevesebb, mint 6.0 liter (100 km-enként) üzemanyagot fogyasztás mellett (több, mint 47 mpg) a NEDC üzemanyag mérési ciklus szerint.

 
 

2013 Maserati Quattroporte & Ghibli premier, Shanghai

 
 

Továbbá a CO2-kibocsátási teljesítménye is alacsony, ami csak 160 g/km lesz kombinált ciklusban mérve. Az újabb Maserati készítése a világ premierre a Shangai-i autókiállításra, ami egy újabb verziója az új Quattroporte modellnek, ami egy V6-os motort kapott, 330 lóerős (243 kW) teljesítménnyel, és kifejezetten megalkották és fejlesztették a kínai piacra. A Maserati Ghibli világ premier A teljesen új Ghibli kész arra, hogy új területekre törjön a Maserati névvel. A Shanghai premierje jelzi először a Maserati történelmében, hogy az Olasz sport, luxus és presztízskészítő lesz a két 4-ajtós sedan modellje, aminek értékesítése azonos időben kezdődik meg. A Ghibli tervezési ethos-a hangsúlyozza ezt a még dinamikusabb vezetési jellemzőket, a látható kapcsolatok fenntartásával a nagyobb Quattroporteval, miközben szállít még agresszívebb vizuális személyiséget. A körvonala a karosszériának tükröz, egy kupé-szerű filozófiát a négy ajtós sedanon, miközben van egy erős macska megjelenése a Ghibli ráccsal és fényszóróinak köszönhetően.

 
 

Az új Maserati Ghibli

 
 

A hűtőrács inspirálja a jelenlegi GranTurismo-t és a visszahúzható vonalat a klasszikus A6 GCS-hez, az 1950-es évekből. Azt is fenntartja a Maserati különböző C-oszlop kezelése, amik szállítanak nagyon kupé-szerű állást és hordozza a klasszikus Saetta Maserati logót, egy hagyományos 1963-as találkozóra. Az oldalprofil dominál egy csapteleppel, ami vezet a hagyományos Maserati hűtőrács légnyílásokkal az első kerekek mögött és a befejezése maguknak a hátsó lámpáknak. A Ghibli elválasztja magát a Quattroportetől az egyedülálló belterével, ezzel a sajátos műszerfal dizájnnal, ami tökéletesen megfelel a vevők igényeinek egy sportos és fiatalos élménnyel, anélkül, hogy elveszítse a várható luxust. A Ghibli szintén szállít egy sportos dizájn kombinációt a tipikus tágassággal egy vezető sedannal. A Ghibli koncentráltabb lesz, a sportosabb filozófiával, mint a nagyobb Quattroporte modell. Az új modell elérhető lesz két turbófeltöltős 3.0 literes V6-os benzinmotorral, amikhez 8-fokozatú automata váltót szerelnek.

 
 

 

A Maserati bemutatta a sportos Quattroportet, ami a Ghibli modell nevet kapta

 
 

A legerősebb V6-os twin-turbo egységet a Ghibli S modell kapja meg, ami 410 lóerős (301 kW), és ezt 5 500-as fordulaton adja le, valamint a csúcsnyomatéka 550 Nm, ami már 1750-es fordulaton elérhető. A hátsókerék hajtású Ghibli S 5.0 másodperc alatt eléri a 100 km/órás tempót álló helyzetből, és a végsebessége 285 km/óra (177 mph). A második turbó-feltöltős 3.0 literes V6-os motort a sima Ghibli modellek kapják meg, nem csak hatásos a 330 lóerős (243 kW) teljesítményével és 500 Nm-es csúcsnyomatékával, de szállít kedvezőbb fogyasztási értéket a 9.6 l/100 km-es (29.4 mpg) átlaggal. Ez sokkal több, mint egy üzemanyag takarékos autónál, mivel ez képes a 100 km/órás tempót elérni 5.6 másodperc alatt. Ezeket a motorok, párhuzamos turbófeltöltőkkel fejlesztették ki a Maserati Powertrainnel, partnerségben a Ferrari Powertrainnel, és az összeszerelést a Ferrari világelső motorgyártó üzemében végzik el, Maranelloban.

 
 

Az új modell igazán fiatalos, sportos megjelenést kapott

 
 

A technológia nagy részének megosztása a Quattroporte 3.8 literes V8-as motorjával, amit a V6-os motorok is használnak, ami nem mást, mint a közvetlen benzin befecskendezéses technológia, mellette a két alacsony tehetetlenségű párhuzamos turbófeltöltővel, a négy folyamatos vezérmű tengely változással, amik így szállítanak üzemanyagot kb. 200 báros nyomáson. A Ghibli szintén az első Maserati gyártott modell lesz a történelemben, ami dízelmotorral is elérhető lesz, ami egy 3.0 literes V6-os turbófeltöltős motor. A 3.0 literes turbófeltöltős V6-os motor szállít 275 lóerőt (202 kW) és 600 Nm nyomatékot, amik biztosítanak 6.3 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást. A NEDC üzemanyag hatékonysági értéke, kevesebb, mint 6.0 l/100 km (több, mint 47 mpg). A motor használja a magasan fejlett Common-Rail közvetlen üzemanyag befecskendező rendszert, ami 2000 bar nyomáson fecskendezi be az üzemanyagot, és szintén jellemzője a rövid időtartamú befecskendezők.

 
 

  

Az új Maserati részletek

 
 

Minden Maserati azonnal felismerhető a motor hangról, és a Ghibli Diesel sem kivétel, ami köszönhető az új Maserati Active Sound rendszernek. A két hang aktuátorral (szelep mozgató) felszerelt, közel a kipufogóvégbe, ami hangsúlyozza a motor legjellemzőbb hangjait és pontosan modulálja őket, hogy megfeleljen az úton az autó vezetése közben. Amikor a vezető megnyomja a Sport gombot a középkonzolon (középső alagúton), a hang még jobban rezonál és teljesen inspiráló. A Ghibli készen áll felfedni a jellemzőjét mindennek, ez sajátja köszönhető ezzel a kombinációval a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztésnek, és a korszerű hátsó multi-link felfüggesztésnek, az opcióval az aktív Skyhook rendszerrel, a részleges összkerék-meghajtással, a szilárd felfüggesztés csillapítással és az erőteljes fékrendszerrel. A Ghibli csak egy autó a kategóriában, ami már alapfelszerelésnél mechanikus sperr difit kap, minden modell változatában, ami biztosítja a legjobb vonóerőt minden vezetési körülmény között.

 
 

Az utastér egyedülálló műszerfal dizájnt kapott, és a piros-fekete színkombináció is a sportosságát hozza ki

 
 

Mint a Quattroporte-nál, itt is az alváz dizájn alapja egy merev és rendkívül biztonságos acél biztonsági cella, ami kapott egy sor különböző acél és alumínium ötvözetet, amik szállítanak pontos szilárdságot és minimális tömeget. Az első alvázzal, ami alapja az alumínium öntvény a megerősített kereszttartókkal, amik segítenek kiemelkedő merevséget biztosítani minden irányban, miközben a hátsó alváz hengerelt acélból készült. A Ghibli három úttörő motorjával lesz elérhető, és a tengelytávja kb. 20 cm-rel rövidebb, mint a Quattroporte (2.99 m), így a teljes hossza 4.97 m, ami 29 cm-rel rövidebb. A Ghibli S büszkélkedhet a 360x32 mm-es hűtött kereszt fúrt dupla öntvény első féktárcsákkal, miközben hátra 350x28 mm-es hűtött féktárcsákat szereltek. A fékrendszer 6 dugattyús Brembo fix nyergeket kapott elöl és 4 dugattyús nyergeket kapott hátul, amik segítik a fékutat 36 méteren tartani, 100 km/óráról vészfékezve. A Maserati Q4 összkerék-meghajtás A Q4 összkerék-meghajtás rendszert a Ghibli és Quattroporte modellek egyaránt megkapják, ami képes a tapadást megtalálni a csúszós útfelületen, ami köszönhető a korszerű igény szerinti mérnöki munkának.

 
 

  

  

Az új 2013-as Maserati Ghibli utastér részletei, igazán minőségi kidolgozás és anyag felahsználás

 
 

A Q4 rendszer szállít fogékony hátsókerék hajtást, ami kombinált, a kiegészített biztonsággal, amit az összkerék-meghajtás rendszer hoz, a kritikus helyzetben, extra üzemanyag fogyasztás nélkül. Ez az, amit a Maserati elért a Q4-gyel. A rendszer elhagyja az első kerekek passzivitását, amíg szükség van rájuk tapadás megtartásában és ott vannak azonnal és intelligensen elkötelezett. A rendszer szerekezetének alapja az elektronikusan vezérelt több tárcsás nedves kuplung, ami telepített az átadáshoz kapcsolt a kardántengelyhez az első tengelyen. Amikor a tapadást elveszítjük túl nagy kanyarsebességnél, kemény gyorsulásnál vagy nagyon alacsony tapadásnál a hátsó tengelyen, a rendszer mindössze 150 milliszekundum alatt reagál, és akár a 100%-át a teljesítménynek a hajtott hátsó kerekekhez tudja továbbítani, vagy 50-50%-ban elosztani a tengelyek között. A multi-link hátsó felfüggesztés kiváló hátsó tapadást biztosít, és a Q4 ritkán igényel több, mint 35%-ot az első kerék hajtásához. Ez szintén képes visszatéréssel a hátsókerék hajtás állapot, csak, mint gyorsan biztosítja bármikor a lehető legjobb tapadást a hagyományos összkerék-meghajtás büntetés nélkül, hozzáadva az üzemanyag-fogyasztás és a gyenge válaszkészség.

 
 

 

A teljesen új V6-os erőforrás, az automata váltóval

 
 

A Maserati fejlesztette a saját kifinomult algoritmusát, ami valós időben felügyeli a hatalmas sor jármű paraméterrel (olyanokkal, mint a kerék csúszás, a kormányzás és a hajlásszög, teljesítmény, sebesség, a fékezés, ESP), valamint a kerék tapadása a vezetési stílussal. Az adatok feldolgozásával, a Q4 rendszer tudja maximalizálni a tapadás profilt, minden egyes keréknél, ami teremt optimális járműdinamikai kezelést, hogy megfeleljen az adott útviszonyoknak, mindenkor. A Maserati Q4 összkerék-meghajtás rendszere elérhető az új V6-os 410 lóerős motorral, és tökéletesen illeszkedik a várható nagyszerű túraautó, a nagy teljesítményű Maserati sedan, bármilyen útviszonyi körülmények között. 

- Kartos Patrik - 

2013. 04. 20., 23:48:02

 

 

 

Érdekesség: Amerikában a dízel üzemanyag drágább, mint a normál ólommentes benzin, nem úgy, mint Európában (pl. Magyarországon, Szlovákiában, stb.), amiknek ára az AAA Daily Fuel Gauge Report (az amerikai üzemanyag ár figyeléssel foglalkozó vállalat) szerint 1 gallon dízel üzemanyag ára 3,98$ (3,78 l - 3,04 €/905 Ft, liter szerinti ár: 1 l - 0.80 €/240 Ft) és a normál ólommentes benzin ára 1 gallon/3, 58 $ (3,78 l - 2,74€/814 Ft, a liter szerinti ára pedig a következő: 1l - 0,73 €/215 Ft), a kedden rögzített árak szerint. A rögzített árak szerint még, így is jóval olcsóbban járnak az autóval az Amerikai Egyesült Államokban.

 

 

 
 

 

 

best free website hit counter

  Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is 
  Maserati és a csúcs kabrió 
  Maserati bemutató, a 10. Design heteken 
  Egy új szuper könyű sportkocsi Mexico City-ből 

 

 

2013 Maserati GranCabrio MC Stradale

 

 

 

 

   

Asztali nézet