![]() |
||
2013 Toyota Auris HSD teszt A kategóriája első hybrid-je A menetteljesítményei nagyon tetszettek, ami ehhez a teljesítményhez nagyon jó. A kategóriájában az első hybrid meghajtású kocsi, ami az előző generációval kezdődött, és az előzőnél egy kicsit takarékosabb is lett. Az új hybrid-vel már szinte felesleges dízeleket választani, már ez versenyképes a dízelek árával, és a fogyasztásban is utoléri a dízeleket. |
||
A Hybrid erőforrás és a mérő egységek |
||
Az elődhöz képest sokat fejlődött ahogy a Yaris, és az új Prius-ok. Az új Auris is gyorsan vissza tudja tölteni az áramot, amit elhasznált. Ha lejtőn megyünk akkor többet is vissza lehet nyerni, ha a B - állást választjuk ki az automata váltón. A B-fokozat egyfajta motorféket is használ, amivel sokkal több energiát tud visszatölteni. A menetteljesítményei, mint az éles kanyarvételkor is az ülésekben maradunk a jó oldaltartás végett. A futóműve megfelelő beállításokat kapott, ami a hétköznapi használatra nagyon is megfelelő. A gyorsulási eredményei, előzésnél és a százas sprintje is fel veszi a versenyt, a benzin és dízel kategória társaival. A kocsi erejét érezni, ami összesen 124 lóerő (1.8 benzinmotor 99 lóerő, és elektromos motor 25 lóerő). A kocsi százas sprintje így 10.9 másodperc, a csúcssebessége pedig 180 km/óra. Az átlagfogyasztása 3.7 liter/100 km, és a gyorsulása mellett a fékútja is kiemelkedően rövid, még maximális terhelésnél is biztos megállást ad a kocsinak. | ||
A Toyota Hybrid stílusos megjelenéssel |
||
A felszerelését és árát illetően nem a legolcsóbb autó, a 6.6 mil. Ft-os kezdőárával, de a bőséges alap felszerelésnek, és a hybrid technológiának még a mai nap is meg van az ára. Akinek ez az 5 ajtós Auris nem lenne elég. Azoknak hamarosan megérkezik a Sport Tourer, amivel biztos elégedettek lesznek méretben is. A kombi verzió is kapható lesz a jól bevált hybrid rendszerrel. - Kartos Patrik - 2013 |
||
Technikai adatok | 2013 Toyota Auris HSD |
Motor | 1.8 VVT-i, sor motor, DOHC szelepvezérléssel |
Hengerűrtartalom | 1 798 cm3 |
Fura x löket | 80,5 x 88,3 mm |
Hengerek, szelepek száma | 4 , 16 |
Max. teljesítmény kW (LE)/percenkénti f.sz. | 73 kW (99) / 5 200 |
Elektromos motor max. teljesítménye | 18 kW (25 LE) |
Összteljesítmény | 100kW (136 LE) |
Max, nyomaték Nm/perc.ford.sz. | 142 / 4 000 - 4 000 |
Sebességváltó | elektronikus vezérlésű fokozatmentes váltómű |
Kormányzás | Fogasléces kormánymű, elektronikus rásegítővel |
Fékek elöl/hátul | Tárcsa/Tárcsa |
Felfüggesztés: elöl | MacPherson típusú rugóstag |
hátul | Kettős keresztlengőkar |
Fordulókör sugara, gumik | 5,2 m |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 s |
Csúcssebesség | 180 km/h |
Fogyasztás (város/országút/átlag)/100 km | 3,7 / 3,7/ 3,8 l |
CO2-kibocsátás (átlag) | 87 g/km |
Üzemanyag oktánszáma | 95 |
Üzemanyagtartály térfogata | 45 l |
Hossz. x szél. x mag. | 4 275 x 1 760 x 1 460 mm |
Tengelytáv | 2 600 mm |
Csomagtér térfogata | 360 - 1 200 l |
Saját tömeg | 1 310 - 1 430 kg |
Össztömeg | 1 840 kg |
Megengedett, max. fékezett/fékezetlen vontatható tömeg | X / X |
A Toyota Auris árai: 1.33 Dual VVT-i 99 LE M/T6: Start - 3 990 000 Ft, Live - 4 440 000 Ft/, Live ECO - 4 515 000 Ft, Active - 4 840 000 Ft/, Active ECO - 4 915 000 Ft, Szlovákiai árak: Trend - 14 990 €, Active - 15 790 € 1.6 Valvematic 132 LE M/T6, CVT: Live - 4 690 000 Ft, Active 5 090 000 Ft, 5 540 000 Ft , Style - 5 440 000 Ft, 5 890 000 Ft , Lounge - 5 790 000 Ft, 6 240 000 Ft Szlovákiai árak: Power - 15 690 € , Acitve - 16 490€/17 740 €, Style 19 290€/20 540 € 1.4 D-4D 90 LE M/T 6, M/M 6: Live - 4 895 000 Ft , Live ECO - 4 995 000 Ft , Active - 5 295 000 Ft, 5 515 000 Ft , Active ECO - 5 315 000 Ft , Style - 5 565 000 Ft, Lounge - 5 925 000 Ft, 6 145 000 Ft Szlovákiai árak: Power 17 290 €, Active - 18 090 € / 19 090 €, Style - 20 890 €/ 21 890 € 2.0 D-4D 126 LE M/T6: Active - 5 825 000 Ft , Style - 6 175 000 Ft , Lounge - 6 525 000 Ft Szlovákiai árak: Active - 18 190 €, Style - 22 490 € HSD 136 LE e-CVT: Active - 6 590 000 Ft/ 21 990 € , Lounge - 7 340 000 Ft/Style - 24 790€ M/T - manuális váltómű, M/M - MultiMode, többfunkciós váltó, M/D S - Multidrive S, CVT - fokozatmentes váltómű |
|
|